Gdzie w przyszłym roku powstaną drogi rowerowe?
Na budowę dróg rowerowych w 2019 r. miasto ma wydać ponad 4,5 mln zł. Największą inwestycją będzie ścieżka wzdłuż ul. Łukasiewicza w kierunku Motoareny i dalej wzdłuż dawnej linii kolejowej w kierunku granicy Torunia.
W projekcie budżetu miasta na 2019 r. znajdziemy siedem pozycji, które będą realizowane w ramach planu rozwoju komunikacji rowerowej. Największą pozycją wśród nich jest budowa drogi rowerowej w zachodniej części miasta.
Na to zadanie zaplanowano 1,7 mln zł. Trasa dla rowerzystów będzie liczyć 2,6 km. Będzie biegła najpierw wzdłuż ul. Łukasiewicza między Szosą Okrężną a ul. Pera Jonssona. Dalej pobiegnie wzdłuż Motoareny i dawnej linii kolejowej w kierunku Czarnowa do granicy miasta.
840 tys. zł miasto chce wydać na budowę ciągu pieszo-rowerowego na ul. Żółkiewskiego. Odcinek liczący 873 m będzie biec na odcinku pomiędzy ul. Sobieskiego a trasą wschodnią. To zadanie będzie towarzyszyć planowanej w 2019 r. przebudowie ul. Żółkiewskiego.
Podobny trakt dla pieszych i rowerzystów powstanie na ul. Włocławskiej między ul. Łódzką a pętlą autobusową. W ramach tego zadania powstanie też chodnik przy ul. Zdrojowej. W sumie powstanie 1,5 km za ok. 800 tys. zł.
Zyskamy też dogodny dojazd i dojście do basenów letnich na Bydgoskim Przedmieściu. Droga rowerowa i chodnik na 550 m zyska też oświetlenie. Całość oszacowano na ok. 550 tys. zł.
Oprócz tego 260 tys. zł miasto zaplanowało na przygotowanie nowych zadań związanych z komunikacją rowerową. 100 tys. zł ma wydać na tablice informacyjne w ramach systemu wizualizacji oznaczenia tras rowerowych.