Mikrotuneling na Średnicówce [Zdjęcia]

Sama technologia mikrotunelingu jest w całości zautomatyzowana (fot. nadesłane)

Budowa II etapu Trasy Średnicowej Północnej trwa. Drogowcy aktualnie wykonują kanalizację deszczową pod torami kolejowymi.

– Na budowie II etapu Trasy Średnicowej Północnej do wykonania kanalizacji deszczowej pod torami kolejowymi zastosowano technologię mikrotunelingu – mówi Agnieszka Kobus Pęńsko, rzecznik prasowy MZD Toruń. – W praktyce oznacza to, że nie ma potrzeby wykonywania głębokich wykopów na całej długości układanego odcinka rury, a jedynie na początku i końcu odcinka kanalizacji deszczowej.

Sama technologia mikrotunelingu jest w całości zautomatyzowana i polega na wydrążeniu w ziemi otworu o określonej średnicy i przeciśnięciu w nim rury.

W ostatnim czasie podobne prace prowadzono na placu Daszyńskiego przy budowie mostu drogowego.

Warto wiedzieć:

Budowa II etapu Trasy Średnicowej Północnej obejmuje odcinek od trasy mostowej w osi ul. Wschodniej do ul. Grudziądzkiej.

W ramach zadania wybudowany zostanie 3-kilometrowy odcinek drogi (z dwupasmową jezdnią, która będzie biec na odcinku od ul. Grudziądzkiej do węzła drogowego w ciągu ul. Wschodniej do włączenia w ulicę Marii Skłodowskiej-Curie, wraz z przebudową tej ulicy. Dla pieszych zostaną wybudowane chodniki, a dla rowerzystów powstaną drogi rowerowe. Na całym odcinku zostanie zamontowane oświetlenie i nasadzona zieleń.

Inwestycja obejmie również wybudowanie wiaduktu nad torami kolejowymi wraz ze zjazdami, kładki dla pieszych, przepustu rowerowego (46 m), estakady dla rowerów i niepełnosprawnych (90 m) i ekranów akustycznych .

Przebudowie zostaną poddane 3 skrzyżowania: z ul. Dworcową, z ul. Bolesława Chrobrego i z ul. M. Skłodowskiej- Curie, a także torowisko tramwajowe w ciągu ul. M. Skłodowskiej-Curie.