Promocja województwa w produkcjach filmowych i telewizyjnych. Samorząd otrzymał 3 miliony złotych

W ubiegłym roku Toruń promowany był w serialu "Lekarze" (fot. Adam Zakrzewski)

Blisko trzy miliony złotych przeznaczy województwo kujawsko-pomorskie na promocję regionu w filmie i telewizji. Z takiej reklamy skorzysta m.in. marka odzieży i sieć salonów fryzjerskich.

Operatorem projektu”Kujawsko-Pomorskie – kreatywne wsparcie marki regionu” jest fundacja Tumult, która przygotowuje festiwal filmowy Camerinage. Pomysł powstał dzięki samorządowi województwa.

Z oferty jako pierwsze skorzystały samorządy Torunia i Bydgoszczy. W grodzie Kopernika TVN zrealizował serial „Lekarze”, w Bydgoszczy powstał film „11 minut” w reżyserii Jerzego Skolimowskiego. Aleksandrów Kujawski i działające w tej gminie firmy Astex i Rancho pod Olszyną przygotowały trzyodcinkowy film dokumentalny, wyprodukowany przez bydgoski oddział Telewizji Polskiej.

Z lokowania produktu w najbliższym czasie skorzysta także firma informatyczna Vobacom, współpracująca z Ryszardem Krukiem, producentem i filmowcem związanym z Toruniem.

Sławę hip-hopowej marce odzieżowej Elade przedsiębiorstwa Elita z podtoruńskiej Brzozówki przynieść może prezentacja w ambitnym projekcie, który połączył didżejów i Toruńską Orkiestrę Symfoniczną.

Trwa nabór wniosków – chętni mogą dostać dofinansowanie rzędu 70-95 proc. wszystkich kosztów. Zakwalifikowane do dofinansowania produkcje muszą powstać najpóźniej do połowy czerwca 2015, ich emisja powinna się odbyć najpóźniej w czerwcu 2016. Wszystkie informacje na portalu kreatywnyregion.pl.