Toruń na promocję miasta wydał 11 mln złotych

Raport został przygotowany przez MarketingMiejsca.com.pl (fot. archiwum)

Samorządy w 2013 roku na promocję miast planowały wydać 642 mln zł. Rok wcześniej wydały 628 mln zł. Tak przynajmniej wynika z danych resortu finansów. Sytuację ratowały dotacje z Unii Europejskiej, bez których większości działań nie udałoby się zrealizować. Największe miasta z roku na rok zmniejszają wydatki na działania promocyjne.

Raport przygotował „MarketkingMiejsca.com.pl. Spore koszty wydawane przez samorządy związane były z organizacją lub wsparciem wydarzeń kulturalnych/rozrywkowych i sportowych. Najwięcej wydała Bydgoszcz. W czubie rankingu jest Toruń. Poniżej przedstawiamy szczegóły działań, na które Toruń wydał ponad 11 milionów złotych.

Toruń:
Budżet: 11,2 mln zł.
Działania:
– promocyjne imprezy kulturalne,
– city placement w serialu „Lekarze” stacji TVN
– promocja obszaru metropolitalnego Toruń – Bydgoszcz,
– współpraca z mediami oraz akcje promocyjne w innych miastach,
– promocja inwestycyjna,
– promocja turystyczna,
– materiały i gadżety promocyjne.